søndag 20. januar 2013

2 Den positive reisen. JEG ER....selvskryt, eller å lage seg en positiv bevisthet rundt seg selv?

Endring må til hvis man vil oppnå noe
Oppgave:


#Du skal lage en  positive bok. I denne boken skal du KUN skrive positive ting. Du skal skrive 5 positive ting om deg selv HVER KVELD! Du skal skrive 5 positive ting, og 3 av dem er om hvem DU ER, og to av dem er hvordan du ser ut#



Her er det viktig å ha fokuset på jeg er.. ikke hva jeg gjorde, hva jeg tenkte eller andre måter å skyve bevisstheten unna på.
Dette er en øvelse som skal gå over tid.




Positve tanker som gir glede og fantasi i livet er viktig.

I dag begynte jeg på del 2, noe som for øvrig er ganske enkelt /idag), men jeg regner med at jeg kommer til å slite om 5-8 dager, siden det skal være nye ting hver dag. Før eller senere må jeg jo gå tom for positive ting å si om meg selv? Det må da være måte på selvskryt.


I dag da jeg var å gikk tur med en venninne så oppdaget vi at det er mye lettere å si positive ting til hverandre. Det er lett, kanskje fordi man står litt utenfor og ser det. Å vri det over å seg selv er verre. Men jeg prøver… J

I tillegg har jeg hatt tankene på å takke og være takknemlig i dag. Jeg merker at det gjør meg mye mer positiv og lett å ha med å gjøre. Riktignok var klokken nesten fjorten før jeg kom på at jeg skulle være takknemlig, men det gikk bare greit etterpå. Det er litt gøy å gå rundt å være takknemlig :-) Det blir mye hyggeligere i hode mitt.

Jeg har også vært å hilst på doningen min i dag, strøket den over lakken og lovet den en vask og litt puss med olje snart. Kjenner at jeg må ta meg tid til pusle litt med sykkelen i uken som kommer. Det er tross alt ren glede i alle de metall bitene. Nevnte jeg at jeg gleder meg til våren? Det gjør jeg. :-)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar