torsdag 31. mars 2011

Vårtegn

Har ikke vert helt i blogg modus denne uken så det har blitt få innlegg fra meg den siste tiden.
I dag vil jeg bare dele med dere at de første tydelige vårtegnene har vist seg på Vestvågøy. 

Da snakker jeg ikke om fuglene som kommer tilbake en etter en, det er en stund sidende først kjellene kom tross alt, men om årets først ute kaffe på altanen på Meieriet kafé. Jeg måtte riktignok måke vekk snøen først slik at man fikk plassert ut bord og stoler. Deretter så ble det veldig trivelig. Sola varmet og venner er blide og fornøyde med å komme seg ut i sola og få litt D-vitamin. Sola varmet godt også. Så nå er det kanskje slutt på å bruke ullpledd også? (det er lov å være opptimist).

Denne siden sier Velg heller en liten yoghurtsoftis i stedet . Foto: Scanpix
Det andre vårtegnet er at skiltet med salg av soft is på kiosken er satt ut på gata Man kan nå kjøpe softis om man vil. Jeg vil ikke, men det er vel lov å bli glad på andres vegne. En vanlig softis gir deg gjerne mer enn 300 kalorier og en god del karbohydrater. Nå er det ikke kaloriene jeg er redd for, men karbohydratene :-)
Jeg elsker yoghurtis, men det er ikke noe sunnere alternativ for meg siden de også har mye karbohydrater, men for dem som teller kalorier er det nok bedre Jeg skal heller snart lage noen store posjoner med ostekake is, den er nydelig og frisk. Veldig Kjekt å ha i fryseren til småfysne kvelder i vår.

 
Det tredje er at butikkene begynner å ta fra påskepynt, lysegrønt, syrin og andre lyse lette farger. Påskepynt trenger ikke å være knall gule kyllinger i alle rare variasjoner, man kan ta inn litt planter og få det litt grønt og fint med pastellfarger og annen pynt også.
Jepp, det ER vår.




Jeg og elsklingen har kost oss med en litt søt, sunn, og god dessert til kvelds. Den er superlett å lage og smaker utrolig godt. Jeg liker tyrkisk yoghurt da den er fastere i konsistensen framfor tines variant, men det går sikkert fint med tines.
Tyrkisk yoghurt
Blåbær
Banan
2 ts sukrin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar