onsdag 11. mai 2011

Reker i fløtesaus, moset advokado, brokoli og blomkål.

Middagen i dag ble aldeles nydelig om jeg skal si det selv. I utgangspunktet hadde jeg ikke så lyst til å lage middag, men så tenkte jeg at nå slår jeg til og så lager jeg nok til kvels og morendagen så slipper jeg å tenke på det da. Det fine været inspirerte til sjømat så det ble bli reker fra fryseren. Hele måltidet tok 30 min å lage. Det smakte urolig godt.

De tre nedenfor liggende oppskriftene i lag. Nydelig middag og kvelds.

Reker i fløtesaus
en - 1/2 pakke store reker (ferdig pillet, fryst).
2 dl fløte
1 tomat
purreløk i små biter

Kok opp fløten, ha i purre, de fryste rekene og rør rundt.
ha i en hakket tomat, rør rundt.
Kok opp og ta av platen.
Ha i pepper  og eventuelt krydder du liker (hvitløk, cilli).
Du kan også bruke kokte grønnsker.
Mos dem og tilsett krydder.
Broko/blomkål purre:
to poser blomkål og brokkoli, fryst.
smør
pepper og salt
1/2 dl fløte

Jeg satte innholdet i stekeovnen i en ildfast form. hadde på litt salt og pepper, og smør.
Der stor det  i 20 min.
Så hadde jeg det i en bolle og moste det med en stavmikser sammen med ca. en halv dl fløte
smakte til med pepper og salt.


Rensk avokadoen, ha dem i en bolle.    
Most avokado:
3-4 advokado
ca 1/2 sitronsaft
2 ts hvitløk
cilli etter smak. (jeg liker den strek)
pepper og salt
Paprikapulver


Tilsette krydder. Du kan godt ha litt løk oppi om du liker det.
Mos dem med en stavmikser eller bruk en food-prosessor.
Tilsette krydder og sitron (ca en halv sitron eller lime). 
              

Dagens trening: Tur sammen med Liv i heia ovenfor dem. 60 min med koselig fjelltur.
dagens motivasjon: Nydelig vær.

dagens utfordring: Unngå is. Har så lyst på is så etter kveldsmat ble det en lavkarbo hjemmelaget en.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar