søndag 1. mai 2011

Endelig kjøpt MC klær

Jeg har vært på sortland sammen med Wenja i helgen for å finne MC klær slik at jeg kan være med på kjøreturer med min kjære. Han har jo kjøpt ny sykkel i vinter og nå blir det nok flere turer på oss to sammen. Da trenger jeg  klær som både er varme og beskytter. Dessuten skal vi til norgestreffet i Trøndelag i juni og da er det greit å ha klærne nå. Det er et slit å velge MC klær, varmt, tungt og vanskelig. Men til slutt ble det disse:

Halvarssons Phoenix Ladies Jacket


 Jakken hadde jeg plukket ut nett for en stund sidene og jeg var veldig glad de hadde den i butikken slik at jeg kunne prøve den (det var ikke så godt utvalg i damejakker, de hadde 4-5 modeller). Den er ganske kort i livet, men armene var ikke så lange så jeg syntes den passet godt. Jeg valget en til to størrelse større en normalt (40) da jeg vil ha god plass til genser og varme klær under.

Jeg skulle egentlig ha sko også, men siden det bare var et merke i butikken (dårlig utvalg) så venter jeg og ser litt i Bodø når jeg reiser over dit.


Jofama Differ Ladies Jeans

 

 

 


Jeg kjøpte hansker også, tykke og varmen siden det ofte er kaldt i luften i Lofoten selv om solen skinner. Jeg skulle egentlig ha votter, men det ble hansker siden de ikke hadde annet i butikken. Jeg skal se etter votter når jeg drar til Bodø i mai.

Buksen var romslig spesielt over hoftene. Siden jeg er ganse kort i bena (er jo bare 162 cm) ble den litt lang i størrelse 42, men ikke verre en at det går greit. Den er foret og uten for blir den sikkert fin å ha bukse under. Jeg kjøpte den litt stor slik at jeg selvfølgelig kan bruke den med for og dongeri under også. Likte at det var seler på den for da sitter den på bedre. det var god elastiskitet i knær og lår slik at jeg får nok en fin stittestilling med den.

MC klær er ikke spesielt sexy klær, man føler seg som en formløs elefant i dem, Men det viktigste er at jeg er sikker (så langt det går an) og at jeg ikke fryser. Neste investering er en ryggbeskytter.

Jeg fikk messerabatt på alle tre produktene.
jakken 2500
bukse: 1500
hansker: 300

Jeg overnattet hos tante og onkel da jeg var på Sortland, og det var veldig koselig. De er hyggelige mennesker som jeg veldig glad i.  Å være hos dem er godt for sjelen. Bare synd jeg ikke får til å dra dit oftere. Hos tante fant jeg en bok med oppskrifter på lav-karbo mat. Det rare var at jeg fant oppskrift på ostekaken min (den jeg pleier å bake før jeg endret kostholdet mitt). Oppskriften var justert litt, men det gav meg noen tanker om at man kan lage det meste bare man bytter ut noen av ingrediensene.

Jeg blir nok å lage den til 17 mai fordi min mann og min sønn formelig elsker den. Men denne gangen skal jeg bruke den nye oppskriften og dermed blir kaken mye sunnere. Jeg skal komme tilbake med bilder og oppskrift etter den 17 mai.




Dagens trening: Ingen trening i dag (søndag). Har slappet helt av, men danset veldig masse i natt :-). Kjenner lysten for å ta ut kajakken er kommet og ser fram til mange kveldstimer i fjorden med den i vår.
Fylt med pesto, ost, hvitløk, cilli og bacon rundt.
Dagens motivasjon: Nydelig vær og måser som hekker. Gjertruds fylte kyllingfiler (var innom mens hun lade dem og de skal jeg lage selv i uken som kommer. ) Jeg har oppdaget de to siste dagene at jeg får vondt i maven av mel produkter eller stivelseprodukter. er ikke sikker på hva det er enda, men det motiverer ikke til å spise slikt.
Dagens utskeielser: En halv plate cilli sjokolade 70%. Men i natt ble det både potetgull og vin (sunt for sjelen tenker jeg). Jeg har ikke spist alle måltidene i dag, kun frokost og lett kveld. Mellommåltid har hvert hjemmelaget is med bær. nydelig som alltid.




 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar