onsdag 25. juli 2012

12 Å lære seg å kjøre MC. Dagen før dagen...

I morgen skal det skje...i kveld kjenner jeg på eksamensnerver. Huff, det er ikke bra.

Jeg vet at jeg sannsynligvis har de ferdighetene som skal til. Jeg har hatt en time på øvelsebanen i dag og har innøvd kjegle og bremsing. Det gikk bare godt. Jeg føler at jeg behersker det, men det spørs når jeg har noen andre til å se og bedømme meg?? Det er alltid en usikkerhet rundt det. Hodet mitt er opptatt av bevegelser, å huske rare navn og øvelser, jeg leser over sikkerhetskortene og sjekker læreplanen på nytt. jeg memorerer at man skal ligge til høyre i uoversiktelige svinger, bakketopper og  tung møtenende trafikk, hurtig over i venstre når man har sikt. ligge til venstre i venstresvinger hvis man ser, ellers i høyre og så over i venstre ved utgangene.......

Jeg både håper og ikke håper på godt vær. Blir det godt vær forventer sikkert kjørelæreren større fart, blir det dårlig vær kan jeg bli for pysete og det blir ekkelt å kjøre.

Men nå er jeg klar..det er ingen vei tilbake..vekkeklokken er stilt på 06.30 og 07.00 (bare for å være sikker). 

Det er starten på denne som bekymrer meg mest. Resten er øyekontroll (se høyt og langt vekk).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar