mandag 23. juli 2012

10 Å lære seg å kjøre MC. Våte hansker...tips og triks

Regnet plasker ned og det er sterk vind fra siden i dag. Hver dag har det vært grått og mere grått. Denne uken topper det seg med at det i tillegg er vind og veldig vått. Egentlig er jeg ferdig med alle modulene, men jeg treger å øve litt på sving og kjeglekjøring for å føle meg trygg nok på å klare det på torsdag så dermed har jeg satt av tid til flere timer denne uken. Jeg har lånt med meg regnsettet til elsklingen, det er selvfølgelig 3 -4 størrelser for stort, men det holder meg sikkert tørr om jeg bruker det. Jeg er mer bekymret for kjørehanskene mine. De er av skinn og det tar lang tid å tørke dem. Det skal relativt lite til for at de blir veldig våte selv om jeg har smurt de godt inn med fett. I sånn vær vi har nå er de konstant våte.  Det regntrekket som fulgte med hanskene er ubrukelig å kjøre med, det er alt for glatt så man får ikke tak på styret/ gassen. Det passer bare for passasjerer.

MCsiden.no leste jeg om et tips for å unngå våte hansker. Der kjøper man vanntette arbeidshansker på Felleskjøpet og trer dem utenpå kjørehanskene. Det er viktig at hanskene ikke er glatte eller stive. De har gripeevne og holder det tørt. De koster bare 40-50 kr. Det er veldig rimelig i mot å måtte kjøpe nye hansker til 4-600 kr. Ulempen er at det ikke ser så pent ut, men de som fryser lett på fingrene bryr seg ikke om det.Nå har jeg kjøpt dem inn og så får vi se om jeg trenger å bruke dem :-)
Jeg kjøpte også et sett med hagehansker som jeg kan ha inne kjørehanskene. De hadde delvis gummibelegg og var veldig myke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar