mandag 21. februar 2011

Søndagblues

I dag har det vært en deilig søndag. For første gang på evigheter har jeg ligget lenge i sengen min, nektet å stå opp og heller bare ligget å lest i en god bok. Har fortapt meg helt i den russiske revolusjonen og Kjempenes fall av Follet. 
Etter en times tid ble sulten for stor så jeg snek meg på kjøkkenet, sa god morgen til elsklingen og lagde meg to brødskiver med proteinbrød, med tyrkisk yoghurt og skinke på. Jeg satte meg godt opp i sofaen sammen med elsklingen som satt og så på sport. Det var noe med ski la jeg merke til. Jeg gjorde likså godt en avtalte med å gå på spinn 2 på fredag sammen med han, og han sa ok.
Boksen er også brukervennlig og grei

Fornøyd meg selv tuslet jeg tilbake til sengen og boken min. Tyrkisk Yoghurt er forresten faktisk veldig godt. Den er friskt og har konsistens omentrent som smøreost .Yoghurten inneholder lite karbohydrater og mere fett enn de andre naturell variantene, men mindre sukker en mange andre. Den er fyldig og god på smak. Jeg tror det er lurt å få i seg en dose melkesyrebakterier innimellom så yoghurt er en grei måte å fikse det på, Jeg har brukt yoghurten sammen med frukt og bær på fredag, så det kan jeg anbefale (oppskrift på en mellomrett finner du nedenfor). 

Etter frokost gikk jeg som sagt å la meg igjen, sammen med Follet. Nektet å stå opp og gav fullstendig blaffen i å forberede middag, eller rydde eller gjøre litt husarbeid, noe annet som trengtes. Etter en liten stund ble jeg snopsugen og vimset ut på kjøkkenet og grabbet til meg en plate 70% sjokolade og en pose Arv (tørket kjøtt) som jeg tok med til sengs igjen. De spiste jeg med nytelse mens jeg leste videre.

Etter hvert gikk morgen over i formiddag og da tok jeg mot til meg og sendte en melding til en venninne om vi burde gå en tur, det var med en liten "både og" følelse for egentlig hadde jeg ikke lyst, men fornuften sa at det var lurt. Men da jeg fikk positiv tilbakemelding så var det bare å mote seg opp og glede meg. Etter en time hoppet jeg i tur klær og begav meg ut i verden for å gå tur i lofotlyset og ny snø. Det var deilig! Elsklingen dro på ski tur, så han ble også fornøyd med dagens trim. 

Nesten en hel plate sjokolade gjorde meg nesten litt kvalm og mett resten av dagen. Noe som er bra for jeg regner med at det er en del kalorier i den. Og det er bare kos kalorier, ikke kalorier med næring i. Men noen ganger trenger man det også og jeg er jo tilhenger av å gi kroppen det den vil ha.

Hjemme igjen lagde vi grønska miks med hvalbiff og fløtesaus til kvelds middag. Kvelden ble avsluttet med spill med gode venner og nøtte- mix. Noe som er tradisjon hver søndag kveld, altså spill ikke nøtte-mix.

Vel hjemme igjen logget jeg inn på treningsentret og meldt meg på treninger for neste uke. Det blir vist trening både mandag, tirsdag, torsdag og fredag i uken som kommer.
Oppsummering svis har jeg fått i meg for lite grønnsaker , proteiner og salat i dag. Men kostholdet veies opp av sjokolade og nøtter (det gjør jo ikke det, men jeg over å skjerpe meg til i morgen).
 I morgen er det handle dag og jeg har enda ikke laget ferdig handlelisten, jeg tror det er lurt å utsetter det til i morgen for nå er det natt.

En liten mellomrett/ dessert til 4 pers er eks
Frukt i biter, jeg brukte 3 bananer (men epler, pærer, apelsin ol går fint)
3-4 spseskjere yogert
2-4 skjeer med bær. Blåbær, bringebær, rips er godt
Litt sukrin strøes over
En neve med hakket nøtter has på toppen
og vil du være råflott kan du ha på litt smeltet honning

*Elsklingen og jentungen syntes det var deilig og friskt.

Dagens motivasjon: Kose dag og god bok og gode venner.
Dagens trening: Tur med venninne.
Dagens utskeielser: 3/4 deler av en plate 70% sjokolade, nesten en hel pose Arv, nøtte- mix

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar