torsdag 20. januar 2011

Dag 17 Treningslysten sitter langt inne.

I dag blir det bare noen refleksjoner ingen fordypninger i tema.
Det er torsdag i dag, jeg kjenner at motivasjonen for å gå på trening var tung å finne. Jeg startet dagen med å lese i kursheftet, i håp om at jeg skulle få litt motivasjon til holde fokus. Slik var det på mandag og tirsdag også. Men i dag var det vanskeligere en ellers. I tillegg til hodepine som ikke gav seg, var det veldig fristende å bare hoppe i bilen og kjøre hjem etter å ha drukket te sammen med noen venninner. Slik jeg altid gjorde det før.

Treningssentret har slått sammen flere kursgrupper uten å ta hensyn til at det blir ganske fult, noen får faktisk ikke plass på de treningene som er reservert for Xtravaganza. Min venninne fikk faktisk ikke plass da hun skulle bestille, og det var flere andre som heller ikke kom med til tross for at de hadde bestilt, fordi de sjekket inn for sent. Reglene sier nemlig at man skal sjekke inn 5 min før timen hvis man har fått plass og 20 min før hvis man står på venteliste. å ikke komme med er veldig demotiverende. Det skal ikke så mye til før man blir irritert og ergerlig og kanskje finner unnskyldninger for å gi blaffen i hele opplegget. Dessuten betaler vi ekstra for å få ekstra veiledning og treningsopplegg. Heldigvis ser det ut til at noe skjer raskt. Monica som leder spinningen sier at de setter opp to timer ekstra gruppetrening i neste uke. Vi må følge med på planen på nett. Dette er bra. Håper de tar signalene de har fått fra flere om faktisk å prioritere dette. Å slå sammen kan være økonomisk, men det er ikke pedagogisk lurt. Frafallet for de som ikke gjennomfører vil da øke tror jeg. Neste kurs dag skal jeg gi noen signaler om at de ikke benytter seg av de gruppene som kursboken sier at man skal ha satt sammen. Personlig er det akkurat nå i overgangen til liftime at jeg virkelig trenger all den motivasjon jeg kan frambringe for å nå målene mine. Jeg skal ha av de siste kiloene, og jeg skal holde vekta i framtiden. Det krever at jeg greier å opprettholde fokus.


Ellers har dagen vært tøff i forhold til å få i meg mat. Lang dag på jobb som startet med en boks pulver bare for å ha noe innenbords før møter, to skiver proteinbrød med laks og rukla salat til lunsj i 11 tiden. Vanndrikkingen på jobb var elendig i dag. Og det ble ikke noe mat oe før jeg skulle på trening i halv femtiden. Det er alt for lenge dessuten er det dumt å gå på trening uten noe så jeg slukte en halv boks pulver som lå i vesken min som nødmat. Etter trening var jeg på butikken og handlet litt. Kom hjem med mye snadder mat, men ikke noe sukker eller stivelse.
Etter å ha lastet poser, bager, veske ned på en stol var jeg for sliten til å gidde å lage meg mat fra grunnen av. Jeg hadde ikke noe ferdig liggende, dermed orket jeg ikke lage mat (min synd nr 1 i det gamle kostholdet). Så jeg rasket sammen litt av det jeg hadde i kjøleskapet. Det ble en tallerken med ulike spekepølser, brie, røkt ost, avokado, tomater, på en seng av spinat og rukula og spirer. Det hele toppes med litt salt, pepper, nøtter og pinje kjerner. Dette blir kvelds snacks. Her går hele middagsmåltidet og kveldsmåltidet med. I tillegg har jeg en skål nøtteblanding å kose meg med. (se bildet). Egentlig en fin løsning til å kose seg en lørdagskveld med elsklingen og et glass vin. Men nå er elsklingen langt vekk og det er to dager til lørdag så da blir det torsdag kos uten vin.  Nå skal jeg sette meg ned foran tv, kose meg med mat og noen dårlige serier. Nyte at jeg faktisk dro på trening og får se om jeg greier å få til en styrketreningsøkt i morgen etter jobb. Det slår egentlig aldri feil etter trening er man i mye bedre og kvikkere humør. Selv om man bare vil synke ned i sofaen og sove, sove, sove så kvikner man til etter trening og føler seg bedre.

Dagens motivasjon:lese i boken, prat med venninner og å faktisk ha kommet meg på spinninga.Uten sukker og stivelse går fint denne uken.
Dagens trening: spinning
Dagens sprekk: muligens litt for mye umettet fett i kveldsmåltidet og litt for lite proteiner samt grønsaker. Definitivt for lite vann (forsøke å rette på det om kvelden).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar